V: Ik krijg de melding dat ik de limieten voor de serverruimte heb overschreden, terwijl ik zie dat mijn bestanden in de map 'httpdocs' maar een fractie is van de overschrijding.
A: De logmanager kan er mede de oorzaak van zijn dat uw webruimte de toegestane limieten overschrijdt!
U kunt dit in PLESK zelf corrigeren, vooropgesteld dat deze functie door de PLESK-beheerder is geactiveerd. Log in in uw PLESK en controleer de logbestanden per domeinnaam. Heeft u twee domeinnamen dan moet u deze per stuk aanklikken. Klik vervolgens onder het kopje hosting op de button 'Log Manager'. De aanwezige en beschikbare logfiles kunt u leggen door ze aan te vinken en te verwijderen.
vervolgens klikt u op 'Log Files' en onder 'Preferences' vult u bij 'log rotation condition' 1000000 in en vinkt u de optie 'Compress log files' aan. Verder verandert u niets. Als laatste schakelt u de functie aan door bovenaan op de knop 'aan/uitzetten' te klikken.
Vanaf nu moet het systeem de maximaal toegestane hoeveelheid in de logfiles blijven controleren. Uiteraard is het zinvol dat u deze functie zelf eenmaal in de drie maanden controleert.