Overmatig gebruik webruimte

V: Ik krijg de melding dat ik de limieten voor de serverruimte heb overschreden, terwijl ik zie dat mijn bestanden in de map 'httpdocs' maar een fractie is van de overschrijding.

A: De logmanager kan er mede de oorzaak van zijn dat uw webruimte de toegestane limieten overschrijdt!

U kunt dit in PLESK zelf corrigeren, vooropgesteld dat deze functie door de PLESK-beheerder is geactiveerd. Log in in uw PLESK en controleer de logbestanden per domeinnaam. Heeft u twee domeinnamen dan moet u deze per stuk aanklikken. Klik vervolgens onder het kopje hosting op de button 'Log Manager'. De aanwezige en beschikbare logfiles kunt u leggen door ze aan te vinken en te verwijderen.
vervolgens klikt u op 'Log Files' en onder 'Preferences' vult u bij 'log rotation condition' 1000000 in en vinkt u de optie 'Compress log files' aan. Verder verandert u niets. Als laatste schakelt u de functie aan door bovenaan op de knop 'aan/uitzetten' te klikken.

Vanaf nu moet het systeem de maximaal toegestane hoeveelheid in de logfiles blijven controleren. Uiteraard is het zinvol dat u deze functie zelf eenmaal in de drie maanden controleert.


  • 211 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?

Gerelateerde artikelen

Ik kan niet in PLESK inloggen

  V: Ik heb zojuist een domeinnaam bij u aangekocht en met de mij toegezonden inloggegevens...

Plesk 9.2 Handleiding

Werken met de nieuwe PLESK 9.2 opent deuren die voor veel anderen in de hostingwereld gesloten...

Alle wachtwoorden in een keer veranderen

V: Kan ik al mijn wachtwoorden in een keer veranderen? A: NEE. Uit veiligheidsoverwegingen zijn...

phpMyAdmin

V: Waar kan ik in PLESK voor een domein phpMyAdmin benaderen?A: In Plesk gaat u naar de...

Geel uitroepteken

V:  Als ik in Plesk inlog zie ik voor mijn domeinnaam een geel uitroepteken staan. Wat...